czwartek, 30 kwietnia 2009

Potyczki Algorytmiczne 2009 - mój udział

Wbrew obawom, o których pisałem prawie rok temu tutaj, wystartowałem w tegorocznej edycji konkursu Potyczki Algorytmiczne. Ku swemu zaskoczeniu, zająłem aż 77 pozycję. Zadania w tym roku były o wiele trudniejsze. Widać to zresztą w rankingu. Zdobyłem łącznie 62 punkty na 150 możliwych. Rok temu musiałem zdobyć ponad 100 punktów, aby zająć 69 pozycję.

Chciałbym pogratulować organizatorom za świetny konkurs. Wszystkie zadania były bardzo ciekawe i trudne. Wymagały pomysłowości, a nie znajomości klasycznych algorytmów. Naprawdę nie jest łatwo wymyślić takie zadania. Jeszcze raz gratuluję. Domyślam się, że tę ciężką robotę wykonali studenci i doktoranci Uniwersytetu Warszawskiego, oczywiście z informatyki.

Dziękuję współuczestnikom za udział i rywalizację. Dziękuję kolegom za wskazówki i pomoc. Myślę, że sporo się nauczyłem z tegorocznych zadań. Na pewno wiedza ta przyda się w mojej pracy z uczniami.

Gratuluję też swoim uczniom, którzy niejednokrotnie okazali się być lepszymi ode mnie.

Ranking zawodów dostępny jest jeszcze na stronie organizatorów: http://konkurs.adb.pl/user.phtml?op=ranking

Pozwoliłem sobie skopiować wyniki pierwszych 300 osób i umieścić w swoich zasobach; patrz tutaj (uwaga na pozycji 245 znajduje się drugi Rafał Nowak --- to nie ja :-)

1 komentarz:

elfka pisze...

O widzę co najmniej dwóch kolegów z pracy! I całe mnóstwo znajomych nazwisk ze studiów. Ale nie ma kobiet chyba żadnych, chyba że się ukrywają pod pseudonimami... Może powinnam w przyszłym roku spróbować.